Cruquius Museum

Van 1 november t/m 31 maart
Van maandag t/m vrijdag 13:00 -17:00 uur. (laatste entree 16:30 uur)
Weekend 11:00 - 17:00 uur. (laatste entree 16:30 uur)

Gesloten: 5, 7, 24, 25, 26 en 31 december en Nieuwjaarsdag

Van 1 april t/m 30 oktober
Maandag t/m vrijdag 10:00 -17:00 uur. (laatste entree 16:30 uur)
Weekend 11:00 - 17:00 uur. (laatste entree 16:30 uur)
Feestdagen zoals 2e Paasdag, 2e Pinksterdag en Hemelvaartsdag tussen 11:00 en 17:00 uur

Gesloten: 27 april

Entreeprijzen

Individuen

• Volwassenen: € 11,00
  • Kinderen t/m 4 jaar: gratis
  • Kinderen van 5 t/m 12: € 5,50
  • Jongeren van 13 t/m 17: € 7,50
  • CJP: € 6,50
  • Met museumkaart / ICOM en voor begunstigers Meer-Historie: vrij toegang
  • Rolstoelbegeleider gratis (dit geldt voor 1 begeleider, de persoon in de rolstoel dient wel entree te betalen)

Toeslagen en combitickets

• Stoomlab (museum en stoomlab) kind 7 t/m 12 jaar: € 7,00
  • Stoomlab (museum en stoomlab) jeugd 13 t/m 17 jaar: € 9,00
  • Living History (museum en theatrale rondleiding): € 2,50

• Privé voorstelling Living History € 170,00 excl. entreekosten
  • ​Trouwreportage: € 70,00 vooraf te betalen
  • Extra openstellingskosten: € 150,00

Kinderen bezoeken beide musea altijd onder begeleiding van een volwassene.

E-tickets en kaartjes

Koop hier een E-ticket.
U kunt ook een kaartje bij de kassa van het museum kopen.

Schoolbezoek

Voor mogelijkheden en prijzen voor scholen kunt u contact opnemen met educatie@shmdc.nl. U kunt ook een kijkje nemen hier voor ons aanbod voor scholen.

Rondleidingen

We geven rondleiding aan groepen van maximaal 18 personen. Een rondleiding kost €60, buiten de toegangskaarten.

Bij de rondleiding kan het Axitour audiosysteem gebruikt worden. Hierbij heeft elke bezoeker oortjes in om de rondleider, die in een microfoon spreekt, goed te kunnen verstaan. Bij deze rondleiding heeft u oortjes nodig. U kunt ze zelf meenemen of aanschaffen in de winkel voor €1 per set.

Voor meer informatie over rondleidingen en de groepen, en afwijkende hoeveelheden: reserveren@shmdc.nl.

Verkoop museumkaart

In Cruquius Museum is de museumkaart te koop waarmee u bij veel musea gratis naar binnen kunt. De museumkaart is een jaar geldig vanaf het eerste moment van gebruik of registratie. Meer weten? Bekijk www.museum.nl/museumkaart. Als u de museumkaart online bestelt, registreert u zich onmiddellijk. Klik op de banner hier onder voor de online aankoop van de museumkaart.

Boten aanleggen steiger Cruquius Museum

Voor het aanleggen vragen wij een donatie waarmee wij het onderhoud van de steiger kunnen bekostigen, te betalen via QR code ter plaatse. Lees meer over reserveren en prijzen.

Veilig bezoek

Wij vragen u rekening te houden met andere, mogelijk kwetsbare, bezoekers en elkaar de ruimte te geven. Zo zorgen wij samen dat het museumbezoek voor iedereen veilig en aangenaam is.
Met verkoudheidsklachten vragen wij u het museum niet te bezoeken.

Bezoekersvoorwaarden

Lees hier de bezoekersvoorwaarden.
Honden zijn niet toegestaan in het museum, behalve begeleidingshonden.